1 juni 2020

Succes over de grens

met professionele vertalingen

Groot handelsvolume tussen Duitsland en Nederland

Duitsland en Nederland zijn belangrijke handelspartners voor elkaar. Het Statistische Bundesamt vermeldt voor het jaar 2019 een exportvolume van 91 miljard euro vanuit Duitsland naar Nederland. Daarmee staat Nederland na de VS, Frankrijk en China op de vierde plaats onder de exportlanden. Wat betreft de import was Nederland in 2019 met 98 miljard euro de op één na belangrijkste handelspartner voor Duitsland. Alleen vanuit China worden met 109 miljard euro nog meer producten naar Duitsland geïmporteerd. Belangrijke economische sectoren zijn de auto-industrie, de werktuigbouwindustrie en de chemische industrie.

 

Wat ik niet kan lezen, koop ik niet

Vooral op de consumentenmarkt is productinformatie in de landstaal cruciaal voor succes. Verschillende studies waarbij consumenten ondervraagd werden, bewijzen dat producten met informatie in de eigen taal veel beter verkopen.

“Can’t Read, Wont’ Buy” – “Wat ik niet kan lezen, koop ik niet”. zo luidt de titel van een studie van Common Sense Advisory, de specialist voor marktonderzoek op het gebied van taaldiensten. Men ondervroeg ruim 3000 consumenten uit 10 landen en stelde vast dat 56,2% van de ondervraagden de aanwezigheid van informatie in de eigen taal belangrijker vond dan de prijs van het product. Bovendien gaf 75% van de verbruikers aan het liefst producten met informatie in de eigen taal te kopen.

 

Eigen taal belangrijker dan de prijs

Een andere, in opdracht van de Europese Unie uitgevoerde studie uit 2011 toonde aan dat 90% van de internetgebruikers het liefst websites in de eigen taal bezoeken. Maar 18% van de internetgebruikers koopt producten bij online shops in een vreemde taal.

 

Laat uw marketing en productinformatie professioneel vertalen

Met vertaalde en gelokaliseerde content verbetert u uw kansen op buitenlandse markten. Houd daarom bij het ontwikkelen van uw content al rekening met de vertalingen. Consistent geformuleerde teksten versnellen het vertaalproces en dat spaart kosten. Op het gebied van branding is het handig om al in een vroeg stadium te onderzoeken of de branding van uw product ook voor andere markten werkt. Informatie over de Duitse markt en hulp bij marktonderzoek voor de Duitse markt vindt u onder andere bij de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK).

Terug naar het overzicht